Пам'ятка батькам майбутніх першокласників

05.08.2023 12:36

ПЕРШИЙ РАЗ У ПЕРШИЙ КЛАС…

·         Підтримайте в дитині намагання стати школярем. Ваша зацікавленість у його шкільних справах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласнику підтвердити значимість його нового статусу та діяльності.

·         Обговоріть з дитиною ті правила та норми, з якими він зустрівся у школі. Поясніть йому необхідність і доцільність їх.

·         Складіть разом з першокласником розпорядок дня, слідкуйте за його виконанням.

·         Не пропускайте труднощів, можливих у дитини на початковому етапі оволодіння учбовими навичками. Якщо у першокласника, наприклад є логопедичні проблеми, постарайтесь справитися з ними на першому році навчання.

·         Якщо Вас щось непокоїть в поведінці дитини, не соромтесь звертатися за порадою і консультацією до учителя чи шкільного психолога.

·         Зі вступом до школи в житті Вашої дитини з’явилася людина більш авторитетна, ніж Ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого вчителя.

·         Навчання – це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи суттєво змінює життя дитини, але не повинен позбавляти їх радощів, ігор. У першокласника повинно залишатися вдосталь часу для ігрових занять.

 

АКСІОМИ ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ

Уявіть Землю, яка летить у Космосі. І скажіть їй лагідні слова; пошліть добрі думки своїм дітям; закрийте очі – і пошліть вітання своїм батькам; побажайте успіху вчителю, що стоїть перед вами. Хто прекрасно і широко мислить – той зрощує свій дух.

Якщо дитина вам що-небудь принесе – обов’язково похваліть зроблене, і вона зробить ще. Складіть книгу із сторінок які принесе вам дитина, скажіть, шо ви дали друзям її почитати, – створіть для кожного уявне штучне середовище.

Дитина має бути впевнена, що вона всім потрібна і цікава.

 

БАТЬКАМ ПРО ДІТЕЙ

·         Дітей вчить те, що їх оточує.

·         Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.

·         Якщо до дитини часто відносяться з полегкістю – вона вчиться бути терплячою.

·         Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути

несміливою, скутою.

·         Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.

·         Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.

·         Якщо дитині часто демонструють ворожість – вона вчиться битися.

·         Якщо дитину часто соромлять – вона вчиться почувати себе винною.

·         Якщо дитину часто підбадьорюють – вона вчиться бути впевненою в собі.

·         Якщо з дитиною бути чесною – вона вчиться справедливості.

·         Якщо з дитиною часто згоджуються – вона вчиться добре до себе відноситися.

·         Якщо дитина живе у атмосфері дружби і почуває себе потрібною – вона вчиться знаходити у цьому світі любов.

 

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ ВІД ДИТИНИ

1.     Не робіть для мене та за мене те, що я у змозі зробити для себе сам. Я можу продовжувати використовувати вас як прислугу.

2.     Не вимагайте від мене негайних пояснень. Я іноді й сам не знаю, чому поводжусь так, а не інакше.

3.     Не піддавайте занадто великому випробуванню мою чесність. Будучи заляканий, я легко перетворююсь на брехуна.

4.     Нехай мої страхи та побоювання не викликають у вас занепокоєння. Інакше я буду боятися ще більше. Покажіть мені, що таке мужність.

5.     Не давайте обіцянок, яких ви не зможете виконати, - це похитне мою віру у вас.

6.     Не чіпляйтесь до мене та не гарчіть на мене, а то я буду захищатися, прикидатися глухим.

7.     Не захищайте мене від наслідків власних помилок. Я, як і ви, учусь на власному досвіді.

8.     Не забувайте: я люблю експериментувати, не лайте, якщо розібрав нову машину (іграшку), допоможіть мені її зібрати.

9.     Не поправляйте мене у присутності сторонніх людей, поговоріть зі мною пізніше, наодинці.

10.             Не намагайтесь від мене відгородитись, коли я поставив відверті запитання. Якщо ви не будете на них відповідати, я взагалі перестану ставити їх вам і буду шукати інформацію десь на стороні.

11.             Я відчуваю, коли вам важко та складно. Не ховайтесь від мене. Довіряйте мені - і я буду довіряти вам.

12.             Не турбуйтесь, що ми проводимо разом занадто мало часу. Для мене важливо, як ми його проводимо.

13.             Не лякайте мене ременем, кийком.... Це привчить мене до того, що враховувати треба тільки силу.

 

 

 

—————

Назад


Контакт

Шполянський ліцей №5 Шполянської міської ради об'єднаної територіальної громади Черкаської області

20602 Черкаська обл., Звенигородський р-н, м. Шпола., вул. Олександра Кунця, 80

litsey5shpola@gmail.com